FAQ

Preguntes més freqüents

Els nostres sistemes disposen d’elements de detecció per poder atendre totes les necessitats:

Detectors incendi

Detectors inundació

Polsadors d’atracament

Controls d’accés

Demaneu-nos informació de les seves necessitats.

DEFINICIÓ

Pooling: Senyals que emet el sistema a la central receptora per indicar que el sistema està actiu.

Apantallar: Generar soroll per distorsionar el senyal via ràdio

Portadora: Generar un senyal amb una altra més potent perquè no s’entenguin.

Cadascuna té els seus avantatges.

La línia analògica, encara que es vagi la llum segueix funcionant i no dóna problemes, però si la línia arriba aèria és vulnerable i es pot tallar.

El mòbil o GSM, pot apantallar amb una portadora, generant soroll en la freqüència que transmet i deixant d’entendre la transmissió.

El GPRS pot també apantallar, però com genera un pooling cada 5 minuts, ens avisen que no tenim línia de dades.

Per IP o Internet, la transmissió és molt ràpida i si ens quedem sense corrent, el router deixa de transmetre però en fer pooling cada 2 minuts, ens avisen.

Indiscutiblement la cablejada. Aquestes instal·lacions porten unes resistències al final de línia compensades, que garanteixen que no es puguin sabotejar, mentre que per via ràdio són fàcilment saboteables, ja que la freqüència per la qual emeten és coneguda i ha aparells per a apantallar.

El funcionament dels aparells també és diferent,

les instal·lacions cablejades es disparen tantes vegades com deteccions es produeixin, les via ràdio només s’activen als 2 minuts que no hi hagi cap moviment.

El sistema disposa d’una bateria que el mantindrà actiu durant diverses hores. Si volem augmentar aquest temps s’instal·len unes fonts d’alimentació i bateries addicionals.

Si, des del mes d’Agost del 2011, tots els equips han d’estar homologats per una enginyeria Europea que garanteixi que els equips compleixen amb la normativa. Actualment hi ha empreses que no ho fan. Les instal·lacions anteriors a aquesta data hauran d’actualitzar el sistema abans de 10 anys.

Si no hi ha cap problema sempre que l’ajuntament ho permeti i compleixi amb la normativa de seguretat vigent. Si que és veritat, que determinades empreses de seguretat diuen que NO, perquè porta molta feina el instal·lar-les i els seus centrals no poden alimentar el seu consum.

La sirena ha d’estar en un lloc visible, no molt alta perquè es pugui instal·lar fàcilment i d’aquesta manera solucionar possibles avaries. La sirena ens serveix per assenyalar la ubicació mitjançant el so i el pilot, de manera que el lloc idoni és el carrer més transitat.

Sense cap problema. La normativa ens indica que per avisar d’una alarma a les forces de seguretat, necessitem dos o més zones en alarma, és per això que es necessita un mínim de 3 detectors per a una instal·lació connectada a una central receptora o bé poder visualitzar la zona amb una càmera.

Avaries freqüents

Dependrà del model i el tipus de pila, els cal l’any cal canviar i altres poden arribar fins a 5 anys segons el fabricant. Recordeu que en el teclat li assenyala el detector que té la pila baixa i li recomanem que en aquell moment canviï totes les piles dels equips.

Com he esmentat abans, els detectors via ràdio, per estalviar piles no transmeten al receptor mentre detecten moviment, només passat 2 minuts després de l’última detecció es posen actius. Això no representa cap problema ja que, en el moment de connectar el sistema, es queden en marxa passat aquest temps.

A vegades la a provar ens vam quedar dins i sumem els temps d’entrada i sortida.

Per realitzar la prova correctament, ha de seguir els següents passos.

Connecteu el sistema com sempre i surti de la casa, esperi que passi el temps de sortida i després entre com ho fa habitualment sense desconnectar el sistema i esperi que soni.

Possiblement tingui una fallada del sistema, hi haurà un senyal d’avaria encesa. Agafi el manual del sistema i cerqueu a la secció d’avaries. Pot ser un error de transmissió, de Xarxa, Bateria, de data i hora o bé les piles dels detectors.

Demani el seu manual a l’empresa per poder gestionar les seves pròpies avaries o bé poder explicar al tècnic el que li està passant al sistema.

Recordeu que tots els sistemes connectat a la central receptora, han de tenir un manteniment anual.

Possiblement hagi deixat de transmetre per diversos motius:

Si la transmissió és de línia analògica:

-És possiblement que no tinguem línia de telèfon, hi hagi un error o tall de línia.

-Ha passat un tècnic de la línia de telèfon i l’ha desconnectat.

-Hem canviat de companyia i no ens han informat que no és compatible la transmissió a CRA amb la línia nova.

Si la transmissió és per GSM o GPRS

-possiblement no tinguem cobertura, algun repetidor aquest espatllat o ens estan apantallant el senyal amb un inhibidor.

Transmissió per internet o IP

El més probable és que el router no tingui xarxa, hagin desconfigurat els ports de router o s’hagi bloquejat el mòdul ip.

És possible que en marcar el codi d’accés t’hagis equivocat o bé no has apretat correctament un dígit, això provoca que al segon o tercer intent, es bloquegi el teclat durant uns minuts (segons programació) Que faig? Esperar i provar de nou.

Possiblement sigui, perquè la bateria aquesta descarregada o en mal estat, pensa que la vida útil d’ella és de 4 a 5 anys.

RECOMANACIONS

 

Rotundament NO, la CRA MAI sol·licita el codi de la instal·lació perquè no ho necessita, només poden sol·licitar-nos la paraula clau que és la que ens identifica. A l’estiu algunes persones malintencionades, es fan passar per companyies d’alarma per a sol·licitar informació, amb l’excusa d’actualitzar dades.

Prográmese els telèfons de la central receptora al mòbil i d’aquesta manera podrà comprovar la seva identitat.

Recordeu notificar tots els canvis que realitzi a la seva empresa de seguretat, canvi de companyia de telefonia, telèfons de contacte baixes de telèfon. Etc.

 

Cada cert temps canviarem la numeració dels codis, és molt fàcil que en algun moment hàgim tingut un descuit i l’hagin pogut veure o dir-ho a una altra persona. També és convenient que cada persona disposi del seu codi, així cada un es responsabilitza de les seves pròpies connexions i desconnexions.

Recordem que la central té una memòria intermèdia d’esdeveniments on es pot visualitzar els últims moviments.

En connectar i desconnectar impedeixin que puguin ser observats.

Mai posin anys de naixement o números evidents.

Load More